Sunday, April 10, 2011

Give & Take

Salam you alllssss.


How was your day? Mine biase-biase saje. Weekend kali ni aku tak kuar pon. Sebab macam takde mood nak hangout. Yesterday aku keluar lepak-lepak wif my BFF that is Siti and Umay. Lame gile tak jumpe dorang. Dapat lepak kejap pon da lepas rindu jugak.


Okey laaaa. Entry kali ni aku nak cite pasal give and take. Dalam hidup kita ni, kene la balance. Kalo ade duit masuk, mesti ade duit keluar. Kalau ade yang memberi, Kita menerima. Cewaaahhh. Mentang-mentang la aku ni student account. Dok sibuk cakap balance-balance. Padehal dalam exam aku tak penah nye nak balance.

Aku post entry aku ni khas untuk orang yang suke memberi tetapi merungut pade hakikat nya. and kepade orang yang selalu meminta-minta and susah untuk memberi. Ade paham tak? First of all, Orang yang selalu memberi sesuatu kepade ORANG YANG PALING DYE SAYANG, konon nye la kan. Tapi pade hakikat nye merungut. Dok merungut kat orang lain yang dye habis beribu-riban untuk girlfrend tecinta. Nampak sangat tak ikhlas kan. Dah tawu tak mampu, buat la cara tak mampu.

Then pasal orang yang selalu meminta-minta sesuatu dari orang lain sedang kan dye tidak penah memberi apa-apa kepade orang lain. Maksudnya dye just take and never give. Kesian pulak aku tengok orang macam ni. tak patut dye macam ni. Boleh buat orang lain tak puas hati kan.


Kita hidup ni bermasyarakat. Kene saling bantu membantu. Susah sama-sama and senang sama-sama. Baru la hidup kita bahagia kan. Kene ade Give and Take dalam hubungan sesama manusia. Ini bukan khas untuk orang bercouple je. Tapi, ianya general. Untuk family, jiran and rakan-rakan.

Ok bai!

No comments:

Post a Comment