Wednesday, April 13, 2016

I am Drama Queen

Assalamualikum.


Drama sekrang ni semua tajuk nak gah, semua nya di adaptasi dari novel. Imaginasi penulis novel memang nampak indah belaka and sangatlah dramatik dan pelbagai emosi. Kita selalu cakap, drama tu semuanya indah, mana ade lelaki sempurna macamtu, mane ada perempuan macam bidadari tu. Iya, memang benar tiada yang sempurna dalam kehidupan kita. Tapi, ape yang ditulis oleh penulis novel hanyalah untuk memberi semangat kepada lelaki atau perempuan untuk menjadi yang terbaik buat pasangan. 


Ramai yang condemn drama melayu kita sebab di akhir jalan cerita mestilah happy ending, kalau tak happy, meninggal lah, masuk penjara la. blaa blaa blaaa. For me, jalan cerita hidup kita, kita yang tentukan, kita yang ciptakan. Jika kita mahu kehidupan yang indah, maka kita ciptakan jalan cerita hidup kita supaya nampak indah walaupun kadang-kadang ada yang agak pahit. 


Frankly speaking, I am a drama lover. Memang benar aku suka seorang lelaki yang baik, sentiasa ada dengan aku, yang penyayang, yang letak kan aku sebagai keutamaan, yang memujuk pabila aku merajuk, yang sabar dengan perangai aku, yang setia. Ya, memang benar tiada lelaki yang sempurna, but you as a guy, you can try your best. I won't blame you, but it quite disappointed bila dekat tapi jauh. Renungkanlah.


Appreciate the person who love you before she/he gone.



-The End-

No comments:

Post a Comment